Over het Scouting Kookboek

aantafel2Als je op dit blog terecht bent  gekomen, dan was je vast op zoek naar inspirerende nieuwe gerechten voor op kamp of het kampvuur of je gaat de fourage doen en hebt geen idee waar je moet beginnen…. Of… laat me maar weten waarom jij op zoek was naar een scoutingkookboek of naar scoutingrecepten, wellicht kan ik je nog ergens mee helpen!

Een scoutingkookboek heb ik zelf erg gemist als beginnend scoutsleiding. Welke hoeveelheden ga je inslaan, wat zijn makkelijke recepten als je voor 30 man moet koken, die ook nog eens betaalbaar zijn, waarbij de kinderen kunnen helpen, of die zij zelf zonder al te veel uitleg kunnen maken, of die je in je eentje even snel moet kunnen maken. Ehm… Misschien heb ik wel te veel eisen om als kookboek aan te voldoen.Hobopack-in-vuur

Inmiddels weet ik wel dat er genoeg lekkere recepten bestaan voor grote groepen, voor op het kampvuur, om door kinderen zelf bereid te worden en dan ook nog eens voor een lage prijs en natuurlijk: LEKKER!! Je gaat toch voor je lol op kamp? En wie de hele dag in de buitenlucht actief is, heeft ontzettend veel behoefte aan goed bord eten.

Vanaf nu kan jij dat ook en als je dat al kon: wellicht help ik je aan inspiratie of schrijf je eens een gastblogartikel?

Eten op scouting is heerlijk!!!! Kook je mee?

Groetjes Hannah-Martha

2014-11-02 12.39.47

PS Meepraten kan ook op facebook!