Taart zonder oven (met witte chocola en bastognes!)

Tja daar zitten jullie dan op het prachtige kampterrein of wonderschone clubhuis. Van alle scoutinggemakken voorzien, maar geen oven. En wél een jarige natuurlijk… Geen paniek, deze heerlijke taart kan je maken zonder oven én zonder ernstige budgetoverschrijdingen:-)

Ingrediënten voor een taart (10 personen)

• 1 pak bastognes
  • 500 ml slagroom
  • Evt 1 a 2 zakjes klopfix
  • 100 gram roomboter
  • 400 gram witte chocola

Overige benodigdheden:

• Taartvorm (Pan(nendeksel of enkele diepe broden gaan ook prima)
  • Een koeling (of scoutingvariant daarvan) is wel noodzakelijk!
  • Mixer of garde Bakpapier

Zo maak je deze taart

Bekleed de bakvorm met bakpapier.

Vermaal alle bastognes voorzichtig, terwijl de koekjes nog in de zak zitten. Verdeel de kruimels over de bodem van de taart vorm. Smelt de boter en verdeel deze over de bodem. Druk goed aan en laat koelen, zodat de bodem hard wordt.

Laat de witte chocola au bain marie smelten en daarna iets afkoelen. Klop ondertussen de slagroom stijf (voeg eventueel klopfix toe om het opstijven straks iets te versnellen). Als de chocola iets afgekoeld is, meng je deze voorzichtig met de geklopte slagroom.

Zodra de bodem van de taart hard is geworden, spatel je het witte choco/slagroommengsel erover. Dit laat je minimaal 4 uur (maar liefst een hele nacht) opstijven.

Eventueel kun je de taart nog versieren met zomerfruit of chocoladekrullen.