Scouting Mess

Voor de Eton Mess heb ik als basis het recept gebruikt van Miss Stik, maar wel met scoutingaanpassingen, want het mag natuurlijk niet te veel kosten. Een oven is noodzakelijk, een mixer is handig.

Hier de scoutingversie van Eton Mess, voor 10 personen. Of 5 zéér hongerige stamleden;)

Stap 1 – Merinques maken

Ingrediënten

• 4 eiwitten
  • 240 gram suiker

Bereiding

Maak meringues volgens het recept van Mme Zsazsa. Als je daar echt te lui voor bent of geen oven in de buurt hebt of een lading kerst/paaskransjes over hebt: dan moet je maar kant en klaar gebruiken. Maar ik waarschuw alvast: met zelfgemaakte merinques wordt de Eton Mess echt veel lekkerder!

Stap 2 – Mess up!

Ingrediënten

• 800 ml ongeklopte slagroom (bijv houdbare van de euroshopper)
  • 6 eetlepels suiker
  • 400 gram (diepvriesaardbeien)  In geval van diepvriesfruit: 2 a 3 uur tevoren laten ontdooien!!!
  • de meringues uit ‘stap 1′

Bereiding

Klop de room samen met de suiker tot stijve pieken. Breek de meringues in grove stukken, niet te netjes, want het moet juist een mess worden;)
Maak nu laagjes: meringue-brokken, frambozen, room en herhaal die drie laagjes nog eens.

Roep nu iedereen dat ze acuut moeten komen met hun lepel. Grote kom midden op tafel en schransen genieten maar!!!

Een gedachte over “Scouting Mess

Commentaren gesloten.